ALIF BA TA

ALIF BA TA

10 January 2011

UiTM : Salahkah Melayu Ingatkan Melayu ? PR CUAK!

Pas mula cuak dan gelabah yang teramat sangat apabila, mereka dilaporkan oleh seorang pelajar UITM bahawa, ada satu program yang mengasak pelajar-pelajar tentang MELAYU.


Artikel ini disiarkan dalam HARAKAH, mengatakan bahawa, program itu ditaja sepenuhnya oleh BTN. Sedari dulu hingga kini, BTN bukan mengasak sentimen Melayu, tetapi BTN memperlihatkan mengenai hal sejarah yang sebenar bagaimana Melayu itu sebagai bumiputera. BTN melahirkan rasa kagum dan bangga kepada Melayu kerana lahir nya di Malaysia, satu negara yang cukup aman dan bertuah.


Tambahan pula, pelajar UITM tu kan melayu dan bumiputera. Apa ke salahnya bercakap mengenai Melayu ??? Kalau dalam ceramah Cina, mereka akan bercakap mengenai kaum mereka. Kalau India pun, akan bercakap mengenai India.


Adanya PERKASA kerana PERKASA adalah NGO yang menghimpunkan orang Melayu. Dah topiknya tentang Melayu, kene lah panggil NGO Melayu, takkan NGO Cina atau India pulak. aiseyman... Pas dah gelabah la tuuuu...


Ini di akhir petikan artikel :


"Turut memberikan ceramahnya adalah Mufti Perak, Datuk Seri Harussani Zakaria.


Harussani dalam ceramahnya telah cuba mempertahankan pendapatnya bahawa orang bukan Islam tidak boleh membaca ayat-ayat Al Quran "


Apakah PAS ini tidak membaca berita terkini ??? oooo...mungkin PAS hanya baca Harakah saja, dan tertutup dengan berita luar...


Mufti Perak berkata begitu kerana telah difatwakan bahawa, orang bukan Islam tidak dibenarkan membaca ayat-ayat Quran. Dan SAHIH pun. Kenapa nak mempersoalkan lagi ???


Pas memang terdesak kerana PAS tahu, undi mereka telah lari. PAS sengaja mencari pelbagai helah untuk melepaskan diri daripada dirasakan mereka yang bersalah dan buruk perangai dan tindakan.


Kenyataan ini jelas menunjukkan, PAS duduk di bawah tempurung.

No comments: