ALIF BA TA

ALIF BA TA

31 March 2011

UTUSAN CERITA KEBAIKAN PAS

"Memorandum diserahkan kepada Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz oleh Ahli Parlimen Titiwangsa, Dr Lo” Lo” Mohd Ghazali bagi pihak penghuni terbabit di pejabat Nazri di bangunan Parlimen."

i. Agak-agak, petikan berita di atas, kawan petik dari portal mana? Harakahdaily? Malaysiakini? Agendadaily? CNN? AFP? Thestaronline.com? 

ii. Petikan berita di atas adalah berkaitan dengan rayuan penduduk kuarters jalan cochrane supaya menangguhkan sementara perpindahan mereka. Maka, ahli Parlimen Titiwangsa dari PAS telah menyerahkan satu memorundum rayuan kepada DS Nazri Aziz untuk disampaikan kepada PM DS Najib.

iii. Cuba bayangkan, masalah rakyat yang dibawa oleh parti PAS dijadikan 'snap' news oleh portal berita yang pro kerajaan. macam tak logik kan? tapi itu lah kenyataan nya, berita diatas adalah dipetik dari portal berita utusanonline.com.my (Klik SINI

iv. Sekurangnya, UTUSAN bukan tak nampak langsung kebaikan yg ada dalam ahli parlimen PAS. tapi, cuba bayangkan portal berita pro-pembangkang yg siar kan? erm.. mmg jadi tsunami lah kat Malaysia ni. Apa yang mereka nampak semua nya buruk.. langsung tak ada sekelumit kebaikkan dari parti BN ni. 

v. Tahniah kepada UTUSAN atas penyiaran berita tentang aktiviti masyarakat oleh ahli parlimen Titiwangsa ni. 

No comments: