ALIF BA TA

ALIF BA TA

31 March 2011

GEREJA NEGARA vs MASJID NEGARA huhuhuhu~ tahniah!!!!


DARI BLOG MASJID JAMEK SAAD BIN ABI WAQQAS
LIHATLAH!! Tesergam indah pembinaan Gereja yang sedang dalam proses pembinaan di sekitar Negeri Selangor. Alangkah bertuahnya umat Kristian di Malaysia menikmati Rumah Ibadah sedemikian rupa. Salah siapa? Adakah ianya dibenarkan di dalam kriteria sesebuah Negeri yang penganutnya majoriti beragama Islam? Harus? Sunat? Ataupun Haram?

Bukan itu persoalannya. Hukum kadangkala akan memakan diri kedaulatan sesebuah Agama. Akan tetapi, inilah hasilnya apabila umat Islam yang diberikan pendidikan bertaraf dunia telah dicemari dengan mentaliti dan pemikiran Barat sehingga lupa akan Jihad memperkuat dan memperkukuhkan agama Islam.

Islam menerima Agama2 lain sebagai sahabat kita. Islam menerima Agama lain sebagai perkongsian kuasa. Malah kini, Islam menerima Agama lain sebagai saudara. Adakah selepas ini Islam menerima Agama lain sebagai Penganut Utama di Negara kita?FIKIRKANLAH!! Tidak kira siapa kita. Di mana kedudukan kita. Berapa umur kita. Ini adalah perkara yang amat serius untuk diambilkira. TOLONGLAH UMAT ISLAM!! Jangan biarkan kita dijajah Agama.

No comments: