ALIF BA TA

ALIF BA TA

20 March 2011

BILA BIBLE LAGI BESAR KEPALA DARI QURAN

ISLAM AGAMA RASMI MALAYSIA, TAPI KATHOLIK YANG BERLAGAK JADI TUAN BESAR!!!!


Mungkin ramai umat Islam yang tidak sedar pun, naskhah al Quran yang ada di rumah mereka, mempunyai cop izin daripada Kementerian Dalam Negeri yang menguatkuasakan hanya Mushaf Rasm Uthmani yang dibenarkan untuk kegunaan umat Islam di negara ini. Malahan kebanyakan penjual kitab, juga lebih berminat untuk mematuhi arahan Kementerian Dalam Negeri (KDN) berbanding membuat protes besar-besaran. Begitu juga dengan Persatuan Ulama SeMalaysia, badan-badan berkuasa Islam yang lain seperti JAKIM, mahupun Parti Islam SeMalaysia, tidak langsung merungut atau menentang dengan segala macam polemik.

Cop izin dan nombor siri KDN pada naskhah al Quran rasm Uthmani juga dikenakan pada naskhah terjemahan.


Pihak berkuasa Islam Indonesia turut meletakkan lampiran yang mempunyai cop izin selan nombor siri pada terjemahan dan naskhah al Quran di republik tersebut. Dan anehnya, penduduk beragama Islam di republik itu tidak sedikit pun membuat ulah kerana tindakan kerajaan.

Berbeza benar dengan Christian Federation of Malaysia (CFM) yang banyak mulut dengan bantuan MCA dan DAP yang menggesa kerajaan khususnya KDN agar tidak mengecopizin dan meletakkan nombor siri pada Bible berbahasa Melayu. Apa yang membuatkan mereka ini besar kepala dengan menjadikan mereka lebih besar dan lebih agung daripada orang Melayu dan Islam yang mendapat tempat istimewa di negara ini? (BACA DI SINI)

Hanya dengan menyatakan bahawa tindakan KDN mencabuli dan menghina Bible yang sememangnya dibikin oleh manusia, maka badan-badan Khatolik di negara ini ingin 'memijak' al Quran yang turut mendapat pemantauan dan perhatian luar biasa daripada KDN?

Justeru, antara Bible dan al Quran, yang mana satukah lebih istimewa menurut takrifan negara ini? Adakah Al Quran yang lebih mengancam memandangkan puak-puak Khatolik dan Kristian tidak langsung bersuara tentang penguatkuasaan undang-undang negara ke atas kitab tersebut, tetapi meminta agar Bible dilepaskan dengan sebebas-bebasnya, terutama apabila ia telah diterjemahkan ke dalam Bahasa Melayu?

Kepada yang menyokong sangat puak-puak Khatolik ini tetapi berserban, berkopiah putih dan berjubah, fikir-fikirkanlah!!!

No comments: