ALIF BA TA

ALIF BA TA

30 December 2010

RM 265000 MEMBAZIR UNTUK DEMO HARAM~ alahai!

Assalamualaikum 2 all...

Habis sudah cerita tentang SUZUKI CUP maka kini bermulalah tugas untuk mencakna diri dan rakan2 semua tentang isu2 semasa negara.
Blog parpukari tadi membongkar satu surat rasmi yang menunjukkan butir2 bahawa ada lah satu kerajaan negeri ni menaja satu demo haram besar-besaran di tengah-tengah kuala lumpur baru-baru ini.
Nak tawu lebih lanjut baca http://parpukari.blogspot.com/2010/12/gempar-kerajaan-selangor-gunakan.html

MasyaALLAH, RM 265 RIBU beb! kalau lah kerajaan opss yang membazirkan duit serinngit pun depa dah kecoh dah tapi ni ha belanja sampai beratus ribu semata-mata nak tunjuk kat dunia yang depa ni pejuang demokrasi! haiyya....apa punya turrr da tak yah la kalau anda benar2 ikhlas nak tunjukkan kebenaran tak perlu panggil sampai beribu2 orang tak perlu lah menyusahkan orang menyumpah anda bila tersekat di tengah jalanraya ketika nak bersama berehlah dengan keluarga tercinta di hujung minggu! tak pasal-pasal jalan sana tutup jalan sini tutup brader2 FRU nak tido hujung minggu pun tak sompat! hikhikhik~

Apa lah salahnya anda sebagai MB yang kononya ingin menunjukkan kebenaran dan membela nasib rakyat marhaen ini pergilah dengan cara terhormat dan dengan adab budaya kita. Katanya kalau tak buat perarakan maka pihak berkuasa tak nampak. Tapi anda jugak yang serahkan perkara ini kepada pihak berkuasa. Kamu semua memang tak pernah percaya kat pihak berkuasa so tak payah la lepas ni nak guna khidmat polis ke ape ke. Mahkamah pun anda hina dan kutuk! Pergi duduk bosnia la kamu semua! Jenis manusia yang tak reti bersyukur!

Ada masanya kita kena berlembut. Berlembut bukan bererti kita telah tewas. Nabi pun berpesan air yang menitik itu mampu jugak melekukkan batu. Apatah lagi hati manusia.

Sepatutnya andaikata MB ini bijak laksana bulan permata tak perlu membazir sampau rm 265000 untuk menyampaikan bantahan kepada DYMM....cukup juga duit minyak je hantar ke pada duli tuanku! Memalukan Bangsa !

p/s: Andaikata anda benar dan sungguh ikhlas dalam membela nasib rakyat marhaen kami semua akan bersama anda tapi jangan lah sampai anda menyusahkan kami pula! BERHIMPUN BOLEH TAPI TAK PERLU SAMPAI NAK BERARAK TYME MAULID NABI SURUH BERARAK HANG TAK NAK HARAM KAN PERARAKAN MAULID NABI DI NEGERI TUUUUTT AHAHA~YANG HARAM NI PULAK HANG SEBOK NAK BERARAK~

No comments: