ALIF BA TA

ALIF BA TA

01 January 2014

Perjuangan Ummah : Satu Permulaan





Assalamualaikum wbt. 

Alhamdulillah syukur kehadrat ALLAH SWT atas limpah dan kurniaNya percubaan kali pertama untuk muncul di alam maya melalui Channel Youtube saya ini akhirnya berhasil jua. Setelah beberapa kali usaha untuk merealisasikan hasrat ini tertunda, syukur masih ada peluang dan ruang yang Dia kurnia buat hambaNya yang serba tidak sempurna.

YOUTUBE CHANNEL 

Saya melihat bahawa dalam era globalisasi yang cukup mencabar ini, pelbagai cara dan juga ruang yang dilihat mampu memberikan aura positif kepada sesiapa sahaja yang menggunakannya secara baik dan berguna. Pada hemat saya sumbanglah sesuatu kepada agama, bangsa dan negara ini melalui apa sahaja cara. Insha ALLAH, Dia akan menilai kita dari niat kita yang utama. 

Justeru tahun 2014 ini membawa saya kepada satu hasrat yang sudah lama tertunggak ini. Saya buka lembaran tahun 2014 untuk tahun2 yang akan membawa kepada satu lagi anjakan paradigma dalam hidup saya di dunia ini. Youtube Channel @hazwanmohamad ini membawakan hasrat saya ini.

TUJUAN

Youtube Channel ini akan memberikan ruang kepada saya untuk menyampaikan siri2 motivasi ringkas dari sudut kepimpinan, rohani dan juga insha ALLAH intelektual. Siri2 video ini pendek dan akan cuba diringkaskan isi nya sebaik mungkin. Saya percaya, kekuatan agama bangsa dan negara kita bukan bermula dari seorang, namun ianya adalah secara berjemaah atau berkumpulan. Saya seorang diri tidak mampu melakukan semua perkara, namun jika kita bersama dan bersatu hati dunia 2/3 milik Islam dahulu pun kita boleh milik kembali.  

MEMOTIVASI DIRI 

Saya percaya bahawa semua manusia di dalam dunia ini perlu untuk memotivasikan diri sendiri. Motivasi ini bukan boleh dibeli. Bukan boleh diminta. Tetapi perlu dicari. Motivasi diri juga bukan hanya sekali, tetapi ianya harus berterusan dan istiqamah. Justeru itu adalah penting bagi kita mencari titik motivasi dalam diri. Dan salah satu caranya adalah dengan memotivasikan diri sendiri dan dalam masa yang sama cuba memotivasikan orang lain juga. Maka youtube channel ini akan memberi ruang dan peluang untuk diri saya dan juga semua orang.

HARAPAN 

Akhir sekali saya sentiasa terbuka untuk menerima cadangan penambahbaikan, kritikan membina, dan juga idea-idea yang ingin disampaikan demi pembangunan ummah ini. Saya percaya bahawa kita semua adalah hambaNya yang sentiasa menginginkan kebaikan dan kejayaan buat semua. Sebarang idea cadangan dan kritikan boleh disampaikan kepada saya melalui blog ini atau email saya di hazwanmohamad92@hotmail.com ATAU melalui lama FB dan Twitter saya Hazwan Mohamad. 


No comments: