ALIF BA TA

ALIF BA TA

09 May 2011

TAHNIAH HERO BANGSA KOYAKKAN MARUAH BANGSA SENDIRI

Inilah mahasiswa didikan PAS..beli suratkhabar kemudian koyakkan dan pijak..diaorg ni kalau hantar pergi Palestine lawan Israel sure bertempiaran lari sampai terkencing/tercirit..

mahasiswa atau sesiapa sahaja ada tengok cerita Labu dan Labi. Alah, cerita P.Ramlee tu... Teringat sedutan Labu dan Labi mengambil kertas untuk dijadikan kepala bapak masing2 untuk dipijak2 lawan. Kepala bapak Labi di pijak Labu dan sebaliknya.


Nampak mcm kelakar, tapi di situ, terselit moral yang tidak baik kerana perbuatan sebegitu mengundang rasa marah, hasad dengki, dan juga dendam. Inilah hasilnya apabila perbuatan itu dibiarkan sahaja tanpa teguran daripada sesiapa.


Serupa juga dengan tinkahlaku segelintir mahasiswa taksub seperti Gamis dan Mahasiswa Persatuan Islam, tetapi perbuatan tiada serupa Islam itu. Bertudung labuh menutup dada, tapi di dadanya kotor dan penuh daki2 dendam.

Mereka telah mengoyak dan memijak akhbar Utusan Malaysia atas sebab akhbar Utusan Malaysia ini akhbar paling teruk pada pandangan mereka. Ini katanya :


"Utusan Malaysia dilihat tidak bijak dan kredibitinya dipertikai apabila mengambil sumber hanya daripada blog yang bersifat pandangan peribadi penulis"

Itulah, orang2 tua ada kata, paku dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih. Cuba kita baca harakahdaily, ada banyak kolum yang bersifat pandangan peribadi. Banyaakkkkkk sangat. Langsung tiada tapisan. Ingat lagi dulu, seorang pelajar Mesir yang tidak tahu berterimakasih kepada kerajaan kerana menyelamatkan mereka daripada pergolakan di Mesir. Heh, ini pun bersifat peribadi dan mencabar kredibilit kerajaan pula. Seolah-olah segala usaha itu, kerajaan tidak lakukan. Itu kah akhbar yang tiada permit mampu buat ??? Hanya mengambil artikel yang menyokong mereka sahaja ??

1 comment:

Anonymous said...

Untuk pengetahuan ABT . Utusan tuh hanya propaganda . Yang benar dipalsukan . Yang palsu dibenarkan . Tolong luaskan pemikiran anda dengan bace lebih byk bace surat khabar selain utusan or berita harian .