ALIF BA TA

ALIF BA TA

07 October 2011

Rezeki Depan Mata : Remaja dalam KTM


Assalamualaikum wbt


Perghh penatnya...ABT baru sampai dirumah tepat jam 7 petang tadi. Berakhirnya sem 3 dan juga 2 hari meluangkan masa bersama2 teman di Sagil,Gunung Ledang =) Sangat best!!!


Jadi sewaktu dalam perjalanan pulang ke rumah ku syurga ku ini,ABT menaiki KTM dari TBS (terminal bandar selatan) ke KL Sentral dan bertukar ke Stesen Kg Datuk Harun untuk terus sampai ke rumah. Apa yang ABT nak sampaikan kat sini,selama ni ABT hanya baca di akhbar je dan berita2 di tv dan on9,namun kali ni memang benar2 nampak di mata dekat di hati hihihi.Agak2 nya rezeki yang ALLAH nak bagi sekurang2nya dapat la menjadi bahan kongsi di coretan blog ni.


Dalam keadaan sesak2 dalam KTM ni,ada la pulak dua ekor burung merpati dua sejoli yang alahai,asyik dihambat rona asmara dalam dunia percintaan mereka.Yang paling best bukan sahaja kepala dilenggok dan disandar kepala bertemu kepala namun,saat itu jua tangan sudah bertemu tangan semakin lama semakin erat pulak tu...nak ditutup bila ramai mula perasan dan memandang merpati dua ekor ni,si jantan pun buat2 la tido tapi masih tangan tergenggam erat.Alahai~


Yang ABT kesalkan ni adalah,mereka itu x lain x bukan M E L A Y U =MELAYU! Sekali lagi MELAYU!!! Yang paling sadis lagi dan rasa merah muka tadi bila sebelah kanan dan kiri ABT adalah dua org pemuda cina dan seorang lain warga emas berbangsa india dan juga seorang pakcik cina. ABT perasan juga mereka juga dok tengok2 dengan muka yang menggelikan melihat telatah anak melayu di khalayak awam.Yang paling best.pakcik cina ni siap geleng2 kan kepala bila dia melihat gelagat sumbang anak melayu dua ekor ni lah! Malu!


ABT bukan apa,ramai lagi anak melayu yg macam tu sebenarnya,malah ada yang lebih teruk dari apa yang ABT lihat dalam adegan sebentar tadi.Namun mari kita koreksi dan muhasabah diri.Kenapa dan mengapa semua ini terjadi? Siapa yang perlu dipersalahkan,atau siapa yang sebenarnya yang bersalah? ... 


Sebenarnya,persoalan ni telah lama di tanya dan ada jawapan! Namun tiada penyelesaian.Sudah tiba masa dan waktunya untuk kita bersedia dan serius dalam menjaga segala permasalahan ini.Sudah tiba masa dan ketikanya pelbagai idea sudah dijana dalam mebendung segala masalah ni.
Tepuk dada tanya Iman!!! Sekian.


SALAM.

No comments: