ALIF BA TA

ALIF BA TA

12 July 2015

DAP Bukan Untuk Melayu Islam


DAP BUKAN UNTUK MELAYU ISLAM DAN MELAYU ISLAM BUKAN UNTUK DAP

Mutakhir ini DAP dengan bangganya mendakwa bahawa mereka bukan parti cauvanis Cina hanya dengan kemasukan beberapa individu Melayu Islam ke dalam partinya.

Maka gegak gempita lah mereka melaungkang betapa 'Malaysia' nya Parti mereka.

Namun pada hakikatnya, DAP hanya lah parti talam dua muka. Bukan kita tidak sedar hakikat parti ini bercumbu dengan Melayu Islam hanya kerana mahukan kuasa dan undi semata2!

Paling jelas, bilamana mereka mempergunakan PAS. Lihat sekarang, di mana PAS pada pandangan mata Khalifah Lim? Alhamdulillah, PAS kini sudah semakin sedar. Nasihat saya pada pimpinan PAS, jangan teragak2 lagi dalam keputusan tentang hubungan PAS-DAP.

DAP kata, mereka memperjuangkan Malaysia yang lebih baik dan aman. Tetapi hakikatnya mereka yang seringkali memainkan sentimen perkauman dan menyentuh sensitiviti agama.

DAP kata, mereka memperjuangkan bangsa Malaysia. Tidak mahu membeza2kan masyarakat pelbagai kaum di Malaysia. Namun, bila kita mintak sekolah vernakular dimansuhkan dan diganti dengan sekolah kebangsaan, mereka tidak ubah seperti cacing kepanasan!

DAP kata, mereka mempertahankan perlembagaan. Namun bila orang Melayu bangkit mempertahankan hak istimewa yg termaktub dalam perlembagaan, DAP lah yang pertama meletakkan agar dimansuhkan hak bumiputra dalam perlembagaan parti mereka sendiri.

Untuk sahabat2 Melayu Islam saya di luar sana, ada apa dengan DAP untuk kita mempertahankan nasib agama bangsa dan negara? Ada apa dengan DAP untuk kita bergantung harap pada mereka?

Jangan! Jangan! dan Jangan sesekali wahai saudara seagama dan sebangsaku, khususnya anak muda, termakan dakyah dan agenda parti DAP ini. Kerana, apa yang dipakai di badan mereka dihadapan Melayu, tidaklah sama seperti apa yang terselindung dalam hati mereka!

“Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah (untuk menyiksamu) ?” QS. 4. An-Nisaa’ : 144.

Kongsikan, agar anak muda seagama, dan sebangsaku, tidak lagi terus terkulai di tangan parti cauvanis ini! Terima kasih!

Hazwan Mohamad
Cardiff
8 Julai 2015





No comments: